tisdag 24 juli 2007

TISDAG OCH PRYLAR

Jag sov 12 timmar i natt, det var jävligt skönt får jag lova att säga. Idag har jag jobbat och kom hem för en stund sedan och sådana här dagar är det omöjligt att skriva någonting alls om.

eller såklart:
TIDNINGAR
BÖCKER
SIGNUM
HYLLOR
RAST
TORRA KÄRRINGAR
OCH BEFRIELSE

På något sätt tänkte jag få lite spinn på den här dagen, typ ta en fika, umgås, misshandla någon eller trösthandla etc etc. Dessvärre känns det omöjligt att tillfredställa mina behov då alla mina vänner ser ut att jobba, vara borttrollade och vara otillgängliga etc etc. Så jag få väl helt enkelt typ städa, läsa, misshandla någon eller spela gitarr etc etc. Eller så sitter jag bara här (YEZZ!)

Förövrigt så förstår jag varför bibliotektskärringarna ibland kan ses otrevliga av vanliga dödliga människor efter att jag att svarat -SER JAG UT ATT VARA KOMMUNEN ELLER? på en fråga varför det kostade pengar att hyra (eftersom det som sagt kostar en kostnad) filmer på biblioteket.

13 Arbetsdagar kvar på jobbet
28 Dagar kvar på sommarlovet
31 Dagar kvar till löning
100 År kvar till jordens undergång

Uppdatering:

Jag tror att jag idag har upplevt världens tråkigaste jävla dag.

17.00 Ringer runt till de närmaste vännerna där verkligen alla antingen är sjuka, jobbar eller är bortresta.
17.10 Startar datorn för att se om något på det berömda internet uppfyller mitt dagliga behov av skvaller, nyheter, bilder, shopping etc etc
18.00 Min dator krashar och jag skriker ut en harrang som skulle fått bibeln och dess tio budord att explodera. Hårdisken rök och jag får säga hejdå till mig dator yttligare en gång på obestämd tid.
18.10 Tar ett glas cola och börjar läsa på min halvutlästa bok (JPOD - Douglas Coupland) och slutar inte förren att jag upptäcker att boken är utläst, jag hade tydligen läst 250 sidor. Boken?
Jo den var grym, som alla hans tidigare böcker. Ett ganska tafatt slut bara i stil med "-Varför skulle den här boken sluta när allt går så bra och alla är lyckliga?-Det vet inte jag men hejdå!"
20.00 Boken är slut och börjar läsa rocky serier. Inser att jag borde göra något annat för att fylla upp min lediga tid men det hela slutar med att jag börjar göra helt meningslösa uträkningar t.ex. hur stor den procentuella ändringen för den kommunala månadslönen är bereonde på hur gammal man är.
20.50 Inser hur meningslöst mitt liv är och går ut för att gå en promenad, plockar upp telefonen och dösnackar OM min tråkiga dag med diverse folk.
21.50 Kommer hem till min mormor där jag bor just nu pågrund av att min mamma är bortrest och jag skulle omöjligt komma upp morgonen om ingen såg till att jag kom upp och pågrund av att min mormor bor ungefär 10 meter från biblioteket. Jag går därefter till ICA för att få handlat sötsaker som jag numera nästan bara äter på fyllan och träffas först två väldigt intressenta och väldigt fulla killar som bl.a. vill kramas och slåss. Jag träffar därefter Anna och hennes pojkvän och vi står och pratar om helgen (Fallens dagar - En anledning till fylla).
22.30 sitter jag här, jättepigg efter min långa nattsömn och bara skriver om hur tråkig jag är, vilket inte är sant (enligt mig). Jag önskar mig därför några händelserika dagar i framtiden och en intressantare blogg. Jag ska nu äta mitt godis och se på en dålig deckare (Har deckare någonsing varit bra?) med mormor och hennes gubbe.
Jag kanske är kommer för nya uppdateringar imorgon.
HEJDÅ

Inga kommentarer: