onsdag 25 juli 2007

ONSDAG OCH SAKER

Igår somnade jag samtidigt som jag läste, det var fint, vaknade på morgonen med lampan tänd och boken under axeln.

Idag var det jobb som vanligt och det enformigt som vanligt. Utöver det vanliga har jag läst en bok om Typografi (Typ språkregler och hur man läser och sån shit) och blivit skitskraj över en helknäpp grej: Jag ställde upp böcker och plötsligt får jag tag i en bok av Dr.Phil. Det visar sig att Dr.Phil inte heter Dr.Phil och hans namn innehåller inte ens ett jävla P! Och till råga på allt så såg han skithemsk ut och detta fick mig att fundera på om Dr.Phil egentligen har dold identitet och i själva verket är djävulen. Biblioteket ger alldeles för mycket tid till saker som att tänka om helt wicked stuffs och om mitt livs jävla skitsaker.

När jobbet var slut mötte jag min hemliga pojkvän Oscar och vi drev runt en stund innan vi träffade Jonas och hans bitch Agnes. Vi tog en fika och sedan spelade vi biljard. När vi väntade på bussar och shit så skapade vi medvetet en skrattorgie. Du vet en sådan där när någon börjar fejk-skratta och skiten sprider sig som Aids. Jag träffade alltså någon idag och jag pratade väldigt mycket eftersom jag mest varit ensam sen måndags.

Imorrn är det torsdag och torsdagar är typ en bra dag. Jag håller typ med Kaitlin ur boken JPOD om att jag vill skapa en vecka med bara torsdagar eftersom:
Fredagar är man FÖR glad över ledigheten och man har oftast får stora förväntingar.
Lördagar börjar man tänka på att det snart är söndag och att man borde göra något vettigt.
Söndagar är bara asfula och har alltid varit sämst.
Måndagar. Nej jag ångra mig. Måndagar är nog fan sämst.
Tisdagar känns det som om det är alldeles för långt kvar tills helgen
Och onsdagar är bara så jävla mittimellan!

76 Arbetstimmar kvar.
27 Sommarlovsdagar kvar.
30 Fattiga dagar kvar.
8 månader och 31 omyndiga dagar kvar.
och
Ett stort jävla rop på hjälp...

Inga kommentarer: