lördag 4 augusti 2007

NATTEN

Kom hem nu och klockan är 02.24. Har dragit runt helt kvällen: Hälsat på Kalle i nya lägenheten, druckit folköl med Oscar och varit på fest och varit glad med hjälp av stämningen. Tills folk som förstör mitt liv visade sig. Så det bar av hemmåt.
Shit.
Jag vill verkligen bara få allt att funka.
Men inga jävla matteskills funkar ju för det här.

Jag och Maja kom in på det där gamla vanliga "Hur kommer vi vara när vi är stora"-snacket och man jämför sig lätt med någon äldre person som är delaktig i sitt liv.
Men så slog det mig.
Att den här generationens tanter och farbröder kommer vara något helt annorlunda.
Mitt huvud ger mig bilder av tanter och gubbar som är jämlika till 100%. Tanter som sköter tv-tittandet. Gubbar som är ute och shoppar järnet med deras "vänninor".
Det var bara en tanke.
Och för en gångs skull vill jag uppleva det gamla livet.
Skål för dagens generation.

Nu ska jag läsa ut min bok att sova.
Jag lever fan i en bokvärld nu.
Det är skönt det.

Fast jag har mina solstrålar. Du vet sådana där som pumpar endorfiner som maskingevär.
Och jag uppskattar det till 100%.

Skål för dagens generation.
Skål för solstrålar.
Skål för livet.

Inga kommentarer: